zondag 2 december 2012

A long and cold december

 
Een paar maanden geleden heben wij beneden een nieuwe vloer gekregen. Alle meubels zijn toen uit de woonkamer gehaald en naar onze zolder verhuisd. Voor iemand die van veranderen houdt, is dat helemaal geen straf! Ik heb mijn kans dan ook gegrepen en het één en ander veranderd. Zoals ik jullie al heb laten zien, is de kleur van de muur veranderd. Zijn de boekenkasten verkocht en is daar een bureau van steigerhout neergezet. En nu is de eettafel aan de beurt.
Ik ben verliefd op mijn stoere, ruwe houten eettafel. Dus die gaat nooit de deur uit! Maar boven de eettafel hing een spiegel. Deze spiegel is naar de hal verhuisd. In plaats van de spiegel is er een ophangsysteem gekomen. Zo kan ik vanaf nu blijven veranderen! Voor de winter heb ik een schilderij gemaakt van berken houten stammen. Dit schilderij blijft deze winter hangen, tijdens een lange en koude december. Hoop ik :-)
De houten huisjes zijn gezaagd uit een oude houten balk. Vier jaar geleden gevonden op het strand. Mijn aanstaande ;-) heeft hem toen helemaal voor me mee naar de auto gesleept! Nadat de balk vier jaar in de tuin heeft gestaan, is hij nu verzaagd tot zes ruwe houten huisjes. Imperfect, maar voor mij perfect. Met een fijne herinnering aan een mooie vakantie!
 
+++
 
For the winter I made ​​a painting of birch wooden trunks.
This painting hangs above the dining table this winter, during a long and cold December.
I hope :-)
 

17 opmerkingen:

  1. mooi... je winter schilderij.. heel sfeervol! x elvera

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh dat heb je goed gedaan! Het ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi schilderij! En je tafel is ook zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In 1 woord prachtig!

    Fijne zondag
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet eer prachtig uit, erg mooi gedaan die schilderijen! En je aanstaande is de perfecte man, als ie dat voor je over heeft dan nooit meer laten gaan ;-) groetjes Greta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw gaaf, wat heb je altijd prachtige plaatjes en ik vind het verhaal achter je huisjes ook zo leuk :-) Dat soort dingen maakt het toch net even iets specialer. Ik hoop trouwens ook op een heerlijke koude en misschien witte ? december.

    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The painting is very nice, and the table is just great!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ces petites maisons en bois sont si jolies....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dit! Zo'n plaatje waar je dan net even iets langer naar wilt kijken!
    en jaloers!! Had ik ook al maar een fijn ingericht huis

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw vooral de huisje en dan wel omdat ze zo'n leuk verhaal hebben (en ze zijn natuurlijk helemaal van nu :))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Un très belle peinture hivernale et la chaleur de ces petites maisons . Bravo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Erg leuk de huisjes en de herinnering aan de balk is nu elke dag zichtbaar. Liefs, martine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi schilderij heb je weer gemaakt, mooi plaatje zo. Ik vind je tafel ook prachtig, heel begrijpelijk dat je die nooit weg zal doen.

    Liefs, Samira

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hi lieve Lisanne,

    Al een tijdje niet echt goed kunnen reageren op je berichten, zo druk met van alles en nog wat. En dat zul jij vast wel herkennen met de grote dag over alweer een kleine 2 weken. Wat enorm spannend en leuk! Wat heb je er weer een prachtig plaatje van gemaakt meis. Echt knap dat je zo'n schilderij kunt maken! En wat goed dat je het op gehangen. Misschien ook wat voor mij, heb een boor angst in onze muren :) Omdat ik altijd zo snel iets zat ben!
    En je huisjes zijn ook erg leuk geworden! Nog best een werk omdat uit een stronk te zagen...!

    Voor nu alvast heel veel genietplezier van alle voorbereidingen.

    Liefs,
    Suus

    BeantwoordenVerwijderen